Welkom op dit blog

Het jaar van de blog

De uitrol van een online „communicatie”-strategie voor een onderneming in lastige tijden, het valt niet mee. Kondig je met enig bravoure een a-periodiek blog aan, verzeil je in allerlei spannende zakelijke beslommeringen. En dan ontbreekt de tijd om enige vakmatige beschouwingen aan het digitale papier toe te vertrouwen. Reden om het iets anders aan te pakken ……

Heb een paar enerverende maanden achter de rug: klussen doen, klanten vinden, samenwerking met partners uitbouwen, kennis vergaren, netwerken, zakelijke ideeën uitwerken. Van die dingen. Je hebt van die tijden dat alles tegelijk door het poortje komt. En dan heb je ook nog gewoon de dagelijkse en ondagelijkse dingetjes in de private sfeer. Ga dan nog maar eens bloggen.

Daarnaast begint de HR-Paraplu als product toch echt aan te slaan. Ben hem nu bij meerdere organisaties aan het toepassen en het blijkt toch elke keer weer een heel flexibel en simpel toe te passen methodiekje te zijn. Als je merkt dat klanten en partners er goed mee uit de voeten kunnen, dan zou ik daar wel eens wat meer ruchtbaarheid aan kunnen geven. Opdat klanten er hun voordeel mee kunnen doen en mijn onderneming van een extra inkomstenbron wordt voorzien.

Het gaat dus de goede kant op, maar het volume mag omhoog. Dat bereik je door stug door te gaan met actief zijn in het fysieke netwerk: het klassieke netwerken en het uitbouwen van klantencontacten. Heel inspirerend en nuttig, je rijdt echter wel van hot naar her. En je moet oppassen dat je door al die etentjes, lunches en borrels niet snel een paar kilo te zwaar wordt.

Vandaar dus de online „communicatie’-strategie. Het internet en sociale media geven zo veel mogelijkheden om aan een vorm van promotie te doen. Het is echter wel een verdomd lastige klus om in die overvolle zee van informatie een plekje te vergaren. Kom er steeds meer achter dat dat een baan op zich is. De grap is, dat het wel hartstikke leuk is om die wereld te betreden. Stapje voor stapje wordt je wijzer en ontdek je iedere keer weer nieuwe mogelijkheden. Fascinerend!

Vakmatig publiceren via een blog of iets van gelijke strekking, is hedentendage belangrijk voor lieden met een vak. Mijn vak gaat, zoals u zult begrijpen, over mensen in organisaties. En daar wil ik over schrijven, omdat ik schrijven leuk vind en omdat ik er met 27 jaar ervaring ook wat over te vertellen heb. Als dat vervolgens klanten oplevert, is dat mooi meegenomen. Dus is het zaak het „bereik” van je publicaties zo groot mogelijk te maken.

Om die reden en om een stok achter de deur te hebben, heeft de Directie van BiesenbeekHRM in al haar wijsheid besloten voortaan vakmatig te bloggen via een zakelijk platform: bij Multiraedt. Een bijzonder concept en leuke mensen, dus ik ben erg benieuwd hoe deze samenwerking gaat verlopen.
Ik zal mijn best doen u op de publicaties te wijzen, u hoeft niets te missen. Ik hoop en verwacht dat u ook aldaar een trouw volger wordt.

Daarnaast is het ook de bedoeling zo nu en dan, als ik er zin in heb en als er nog tijd voor is, ook op deze plek te blijven bloggen. Dan niet over het HR-vak, maar over hoe het leven is als ondernemer in zware tijden. Zouden zo maar wel eens hele spannende verhalen kunnen worden.

2013, het jaar van de blog. Eens even ondervinden of het internet inderdaad zo’n krachtig medium is.

Voorwaar, ik groet U!
Paul